Me, My Self, and I

Monday, February 11, 2008

FabulasPraeteriti: Lecturer vs Student

Dipindah dari sini...

Aku: "Kak, salary untuk lulusan S2 di sini berapa?"
Kak Shu: "Tak ade beza la dengan budak degree.  RM 1,800.00."
Aku: "Ga ada beda?  Berarti ga ada pengaruhnya dong ambil S2 untuk gaji?"
Kak Shu: "Tak de.  Except, you ade experince, mungkin boleh lah RM 2,200.00.  Tak pasti juga la kalau you bekeje kat swasta.  Tu terpulang pada company la."
Aku: "Kalo salary lecturer, Kak?"
Kak Shu: "Master ker doktor?"
Aku: "Kalau kita master?"
Kak Shu: "RM 2,000.00 yaaa....boleh lah RM 3,000.00"
Aku: "Kalau doktor?"
Kak Shu: "RM 3,000.00 - RM 4,000.00 la."
Aku: "O, gitu..."
Kak Shu: "You nak jadi lecturer ker?"
Aku: "Kalau bisa, Kak...."
Kak Shu: "Serious?"
Aku: (mengangguk)  "Emang kenapa, Kak?"
Kak Shu: (tertawa)  "Awak tukang ponteng (red: bolos).  Di kelas pun tido.  Macam mana nak jadi lecturer?  Student awak nak awak ajar ape?"

Wuaaaaaaaaaakakakakakakakak...............

No comments:

Post a Comment